shutterstock_59479390

Heeft u een aantrekkelijk werkgeversmerk?

Zorg dat de goede kandidaten niet naar de concurrent gaan!

Hoe succesvol werft u momenteel goede, enthousiaste medewerkers? Veel organisaties hebben moeite om aan geschikt personeel te komen. De ‘war for talent’ is in veel sectoren weer volledig opgelaaid, vooral in het technische segment. Employer branding is belangrijker dan ooit!

Waar salaris en arbeidsvoorwaarden voor de meesten niet  meer doorslaggevend zijn, wordt de reputatie en de betekenis van het werk steeds belangrijker voor de huidige generatie. Hoe verleid je deze doelgroep? Een sterk werkgeversmerk en afgestemde arbeidsmarktcommunicatie maakt het verschil.

Net als andere vormen van communicatie, moet arbeidsmarktcommunicatie aansluiten bij de ziel van de organisatie. Als basis geldt de authenticiteit van het bedrijf; onderscheidend, waarheidsgetrouw en met uw eigen personeel als ambassadeurs. Zij vertegenwoordigen als geen ander de bedrijfscultuur en zorgen er voor een belangrijk deel voor de aantrekkingskracht van de organisatie.

Een eerlijk beeld neerzetten

Gelikte commerciële filmpjes kan elk bedrijf maken. Smeuïge teksten doorspekt met containerbegrippen en modewoorden bepalen voor een groot deel nog steeds het wervingsbeeld. Het is vergeefse moeite, want de huidige sollicitant prikt er feilloos doorheen. Beter is het, om een eerlijk beeld te laten zien van uw bedrijf. Met échte mensen en geen modellen. Zonder opgepoetst jargon, maar in duidelijk Nederlands. Zodoende wordt niet alleen écht de interesse gewekt, bij binnenkomst wacht dan ook niet de ‘koude douche’ van de werkelijkheid.

Ik beschik over ruime ervaring met het boven water halen van de ziel van uw bedrijf. Deze bestaat uit de mensen die er werken, de ambities en cultuur; de motivatie van uw medewerkers en de zinnigheid van het werk dat de medewerkers doen.
Ook uw werkgeversmerk kan een belevenis worden; zodat u de medewerkers vindt waar u behoefte aan heeft. Nu en in de toekomst. Meer weten over employer branding voor uw bedrijf? Neem contact met mij op!