shutterstock_1045949728

CROW Visual Identity

Voor kennisplatform CROW heb ik de nieuwe corporate visual identity (huisstijl) mogen uitwerken en implementeren. Een complex project, waarbij ik de vertaling heb gemaakt van een aantal huisstijlelementen naar de manier waarop de huisstijldragers gebruikt worden. Hierbij heb ik nauw samengewerkt met de directie, de diverse afdelingen en de vormgevers en leveranciers die hierbij betrokken waren.

Visual identity is niet alleen een kwestie van een nieuw logo ontwerpen en overal opplakken. Bij een dergelijk project is het van groot belang om de organisatie mee te nemen in het proces. Want een nieuwe identiteit betekent voor de medewerkers vaak een hele verandering. Aan mij de taak om die verandering over de hele linie zo soepel mogelijk tot stand te brengen. Daarbij moeten de belangen en praktische wensen van de gebruikers vanzelfsprekend een grote rol spelen. Tegelijkertijd moet altijd voor ogen worden gehouden dat de nieuwe identiteit voor jaren en jaren mee moet kunnen. Dus: duidelijke kaders, maar voldoende flexibiliteit!

Extra factoren in dit proces was de wens van CROW om verder te gaan digitaliseren. Veel kennisproducten zijn in deze periode nog beter toegankelijk geworden voor haar klanten. Zo zijn de drukkosten verder omlaag gebracht en is een solide basis gelegd voor de toekomst.

Uiteraard heb ik ook intensief samengewerkt met de ontwerpers van de huisstijlelementen, Coers en Roest, en andere leveranciers van huisstijldragers, van word-sjabloon tot beurspartners.

Nadat deze implementatie klaar was, heb ik tevens kleinere projecten gerealiseerd, bv. interne communicatie (film als productintroductie i.o.v. HR);  begeleiding van een imago-onderzoek, de nieuwe educatiebrochure en een strategisch communicatieplan voor een nieuw product en het merkenbeleid verder gestroomlijnd.

Wilt u weten hoe mijn opdrachtgever mij beoordeelt? Lees zijn referentie hier.

 

Informatie

Datum

2016

Klant

CROW

Locatie

Ede, Nederland